Upplev HIREQ!

[hi:rɛk]

Survival of the fittest – Den bäst anpassade vinner!

Välkommen till ditt eget HR-företag

Survival of the fittest – Den bäst anpassade vinner! Enligt oss är det minst lika viktigt att ditt företag får rätt personlighet som rätt kompetens när det du ska rekrytera eller när du hyr personal. Därför lägger vi särskilt stor vikt vid att din nästa medarbetare passar in i just din företagskultur. Räkna med att vi besöker dig en, två eller tre gånger under processen, om det behövs, för att känna av vem som passar bäst in hos dig.

Upplev HIREQ! Vi vill att kontakten med HIREQ ska kännas naturlig, enkel och okomplicerad. Resultatet skall kännas prisvärt, nytänkande och kvalitativt. Vår arbetslivserfarenhet kombinerat med vår branscherfarenhet säkerställer att vi kan leverera lösningar inom HR som ofta överträffar våra kunders förväntningar.

Andra skulle sannolikt kalla oss personliga. Vi håller med, men går gärna ett steg ytterligare. Vi skulle nästan vilja kalla oss löjligt jordnära. Vi sätter ingen prestige i att våra metoder, arbetssätt och idéer är det du ska använda dig av, men vi kommer alltid säga vad vi tycker. Det förväntar vi oss att även du gör!

ingridjohan-transparent

Ingrid & Johan, grundare av HIREQ AB

HIREQ – Varför heter vi så?

Vi får ofta frågan vad vårt företagsnamn betyder och hur det kommit till. Gissningarna har nästan alltid varit bra. Men fel. När Ingrid och Johan startade företaget levde dem i övertygelsen att matchningen av personlighet och företagskultur är extremt viktigt. Alla passar kanske inte överallt. Men alla passar någonstans. Vårt EQ, Emotionell intelligens, var en viktig del för att bli lyckosamma. Den var hög. HI. Men att kommunicera att vi hade högt EQ skulle inte räcka. De ville ju arbeta med hela bredden inom kompetensförsörjning. I vår värld finns egentligen bara ordet HR som bäst beskriver vad vi erbjuder. Därför fick sista pusselbiten bli att låna R:et i HR. Resultatet blev HIREQ. Enkla som vi är uttalar vi det [hi:rɛk].

Vår rekryteringsprocess

Ansökan

 Vår ansökningstid är normalt ca 3 v. I de fall vi tillämpar löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Ett tips är att ansöka så snabbt du kan!

Urval

Vi går igenom samtliga ansökningar och gör en första bedömning vilka vi vill träffa för ett personligt möte. Här matchar vi din ansökan med vår kravspecifikation.

Intervju

Nu träffar du någon av våra rekryterare för ett personligt möte. Beroende på tjänst krävs ibland flera intervjuer. Därefter presenterar vi alla slutkandidater för vår kund.

Personlighetsprofil & Referenstagning

 I vår sista kvalitetssäkring gör vi först en personlighetsprofil där vi mäter ditt beteende och dina drivkrafter. I samband med detta tar vi även dina referenser.

Anställning

Grattis! Du har nu gått igenom vår rekryteringsprocess och fått tjänsten. Vi önskar dig lycka till och hoppas att du skall trivas hos din nya arbetsgivare.

Uppföljning

Efter månad 2 och månad 5 i din nya anställning gör vi en avstämning. Vi pratar med både dig och vår kund för att säkerställa att allt blev som det var tänkt.

Våra kontor

ystad

Ystad – huvudkontor
Svartgränd 1
271 43 YSTAD

halmstad

Halmstad
Slottsmöllan 10B
Avfart röd, Ingång E